MAINOSTOIMISTO HALO | HELSINKI
MAINOSTOIMISTO HALO | HELSINKI
MARKKINOINTI, KAMPANJAT & BRÄNDIT.

Makeita tuloksia.Ketterät Snack Size
-kampanjat

Mainostoimisto Halon Snack size -kampanjat ovat luonteeltaan taktisia tarina- ja sisältökampanjoita joiden avulla on ilman vuosibudjetin kokoisia resursseja mahdollisuus muuttaa brändi ymmärretyksi, tarinalliseksi ja rakastetuksi nopeasti.

Tavoitellaan osallistamista (engagement)

Medioina some-alustat ja Youtube

Kampanjan koti toteutetaan laskeutumissivulla tai minisaitilla, jossa ihmisillä on mahdollisuus osallistua kampanjaan.

Budjetin kokoluokka: käytettyyn Skodaan rinnastuva

Tulostavoitteet & mittaaminen

Tärkein tulos näkyy asiakkaiden ajatuksissa ja käyttäytymisessä, suosituksina ja myyntinä. Nämä tavoitteet määritellään kampanjakohtaisesti. Jokaisesta kampanjasta mitataan sen tavoittavuus (reach) ja osallistaminen (engagement). Myynnilliset tavoitteet mitataan tapauskohtaisesti.

Snack-size kampanjan resepti

  • Kampanjan sovittaminen asiakkaan strategiaan
  • Kampanjan hallinto
  • Luova suunnittelu
  • Ketterä filmituotanto
  • Laskeutumissivun tai -sivuston toteutus
  • SoMe-sisällöt
  • Digitaalinen mainonta
  • Kampanjan analytiikka ja raportointi
  • Jatkokehitysehdotukset

Referenssejä

Mekonomen:
Harrastustuki

Vanhemmat käyttävät autoa viedäkseen lapsensa harrastuksiin ja silloin Mekonomenilla ajatellaan.

  • 120 000 istuntoa kampanjasivustolla, 78 000 aktiivista käyttäjää!
  • 200 harrastusryhmää osallistui
  • Kymmeniä tuhansia äänestäneitä
  • Kampanjan kohteiden tekemää sisältöä mm. videoita kampanjaan kymmenittäin.

www.harrastustuki.fi

Tradenomit:
Tradenomi Life

Vuosittaisilla snack size -kampanjoilla on tehty Tradenomeista Akavan nopeimmin kasvava jäsenjärjestö. Jäsenhankinnan yksikkökustannus on kyetty puristamaan ”oikealle tasolle” äärimmäisen haastavassa markkinatilanteessa kun ammattijärjestöihin ei suhtauduta kaikkein positiivisimmin. ”Aina voi onnistua!”

www.tradenomilife.fi

Le Gruyère:
Swissburger

Kampanjassa ruokavaikuttaja Hanna Gullichsen suunnitteli burgeritrendin harjalle Swissburgerin eli kesäisen burgerin, jossa käytettiin Le Gruyère -juustoa. Kampanjavideo sai kymmeniä tuhansia näyttöjä, reseptiä jaettiin Facebookin burgeriryhmissä ja myynti kasvoi.

Kampanja menestyi sekä Suomessa että Ruotsissa. Johtopäätöksenä vuoden 2020 markkinoinnissa kaikissa pohjoismaissa toteutetaan tarinallistavia snack size -kampanjoita.

Viipurilainen Kotileipomo:
Snack size a business

Viipurilaisen Kotileipomon koko ulkoinen markkinointi on perustunut viimeiset neljä vuotta kokonaan snack size -kampanjointiin. Sen seurauksena yrityksen liikevaihto on kasvanut pian 500%.

Minivideoiden avulla on rakennettu rakastettu brandi, voitettu vuoden suomalainen elintarvike-palkinto, voitettu K-Awards vuoden lähituottaja -palkinto ja kasvatettu leivän menekkiä 500% toimialaa enemmän. Samalla on rakennettu laaja yleisö, puolestapuhujien verkosto, joka tekee uusien tuotteiden lanseerauksen helpoksi.

www.viipurilainen.fi

Sysmän Luomuherkut:
Luomumysli, Pääskylive

Persoonallisen luonnonläheisen brandin luominen. Yritys mm. palkittiin kampanjan jälkeen Vuoden ympäristötekijä -tittelillä.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä niin mietitään kuinka jokapäiväinen markkinointisi muuttuu vieläkin mukavammaksi. Kilauta tai laita viestiä Sampolle tai Mikolle!

Sampo Puheloinen

Sales Manager

Mikko Vänskä

Copywriter